Pénteken a Construma kiállításon vettem részt. Most leírom nektek, hogy naggyából mit is láttam, tapasztaltam. Csinos hostesek, egymást érő standok, építészszakemberek és a legnagyobb újdonságok. Némi luxus és kényelem. Minden ami építészet. ÉPÍTŐIPAR TELE ÉLETTEL

A Construma 2010 kiállítás és kapcsolódó konferenciái középpontjában továbbra is a minőség, az energiatudatosság, a környezetbarát, természetes építőanyagok és az innováció álltak.

Ha kiváncsi vagy a részletekre, a képekre, arra, ahogy én láttam. Lépj a tovább gombra.

Lakberendezés terén nagy ellentétek voltak. Vagy szép letisztult, modern formavilág, vagy a régies díszes bútorok kaptak szerepet. Különlegesség volt nekem a bambusz bútorokat forgalmazó introWOOD, a tömör bambusz illata finom volt, érintése sima. Ez a cég fiókokat és kiegészítőket is forgalmaz. Tetszett még a PARADOR standja. Termékeikkel a lakásunk belső burkolását szépen minőségi anyagokkal boríthatjuk be, akár legyen szó padlóról, mennyezetről, vagy falról. Könnyedén fekszerelhető burkolatok melyet a legegyszerűbb ember saját maga is össze tud otthon rakni. Szimpatikusak voltak a berendezett kis konyhák, amik egész stílusukban összeillettek. A beépített háztartási gépekből sem volt hiány, az Electrolux képiseltette magát ezen a téren leginkább, ahogy én elnéztem. Külön részleg volt, de én itt említeném meg. A világítástechnikai berendezések biztonságossága, fejlettsége, energiatakarékossága, -hatékonysága fontos szerepet játszott, és játszhat lakásunkban. Nekem a legszimpatikusabb az automatizált ház fogalma volt. Erről én az ELKO EP Hungary-t emelném ki. Sokoldalúan foglalkozik a ház összes elektronikusan vezérelhető berendezéseivel. Itt nem csak a világítás, a szórakoztatóelektronika, de az öntözőberendezések, redőnyök, medencetakarók automatizálására is gondoltak.

Kifejezetten tetszett, hogy már ilyen sok lehetőség közül választhat az aki kicsit energiatakarékos, környezettudatos szeretne lenni. Már a passzívház fogalmát is megismerhettük. Ez annyit tesz, hogy a ház a körülötte lévő megújuló energiaforrásokból tartja fent magát. Nagyrészt a nap energiáját hasznosítva. Erről részletesebb infót kaphattok a PAOSZ oldalán. Vagy a referencia munkákat ide kattintva nézhetitek meg. 
Ugyanezzel a témával foglalkozik a Naplopó kft.. Akik napenergia-hasznosításra szakosodtak.

Az otthonunk kialakításában lényeges szerep jut (persze ha kertes házban lakunk) a kert kinézetére. A Construmán Kertépítés, Kerttervezés és tanácsadás is volt. Ezt ahogy én elnéztem leginkább a kert stúdió foglalkozott. És egy szép kertből a harmónia végett nem maradhatott ki a tó sem. Amire én is felkaptam a fejem az a biotó fogalma volt. Erről részletesebben a Biotó oldalán olvashattok. Kertibútorokban is bővelkedett a kiállítás. A TAHITI szépen kialakított bútorokat kínált a kerthelységünkbe. Mind minőségi, amolyan kis luxus. Természetesen vízállóak. Ezekről képeket nálam itt lent is találhattok.

Fürdőszobánkban ma már csak a wellnes vállalhat szerepet. Elvétve még találtunk kisebb méretű hagyományos kádakat, de nem volt jelentős számuk. Sok cég foglalkozik már szauna, gőzfürdő, sóbarlang, illatkabin, pezsgőfürdő és egyéb nem hétköznapi termékekkel. Ezekből ami nekem is szimpatikus volt például a  Farsang-szauna vagy az albatros volt.

Fűtéstechnológiában is természetesen a napenergia és az egyéb környezetbarát megoldaások emelkedtek ki. Belőlük nagyszámban találkozhattunk a kiállításon, mivel főként ezzel a témával foglalkoztak idén. Én most inkább a design oldalát tekinteném ennek a résznek is. Így viszont a lakberendezés rovatba is írhattam volna, de mivel a fűtőberendezéssel (radiátor, kandalló, bojler) külön szakember foglalkozik, én is külön írom. Nekem az MCZ kandallói tetszettek a legjobban. Nem hagyhatom ki ugyan, a radiátorok átgondolását sem. Itt annyira gondolunk, hogy a radiátor, mint egy fali kép, a fal, a lakás egy design elemeként foglaljon helyet. Fűt és még szép is. Szerintem ha van rá lehetőség foglalkozhatunk is vele.

Ami nekem is újdonság volt. Mégpedig az önkiszolgáló raktár fogalma. Az euroministorage foglalkozik ezzel. Tulajdonképpen annyit takar a szolgáltatás magában, hogy bérelhetsz egy raktárhelységet, igényhez mérten. ide elraktárolhatsz akármit, amit nem feltétlenül tudnál bárhova is tenni. Itt mindig elérhető lesz. Vigyáznak rá. És segítenek rendszerezni ha például kisebb holmikat pakolnál el. Amit itt nem igazán értek. Olyan alap dolgokban mint a papírdoboz költözködésnél, ezt mért kell árubabocsájtani. Minden leleményesebb ember talál magának ha éppen költözik. Nos itt kapható, természetesen bizonyos összegért. Amit kiemeltek: Praktikus - Biztonságos - Kényelmes - Rugalmas. Biztosan van olyan személy akinek szüksége lehet rá. De az elgondolás végülis nem rossz.

Végső sorban egy kivételes dolog nekem mint kisembernek. Fizető parkolórendszer berendezések. Ha esetleg Parkolóház építésre adná a fejét biztosan talál rendszert amivel felügyelheti a bevételeit a parkoló autók után, hogy a helyi őr nehogy saját zsebre dolgozhasson :). Azért érdekességképpen : CAME Hungary Kft., és itt megjegyzem, hogy sok érdekes dologgal foglalkozik még a cég. Ami hasznos is lehet. De ezt muszály volt a végére megemlítenem. :)

Ahogy én láttam ezt a helyet képekben. :

 

A bejegyzés trackback címe:

https://misterbig.blog.hu/api/trackback/id/tr441931325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laciblogger 2010.07.23. 17:41:33

találtam egy oldalt amin keresztül egyszerűbben és könnyben találtam kivitelezőt kertem megépítéséhez!
szerintem érdemes megnézni: construmanet.hu/
süti beállítások módosítása