Válság

2010.05.11. 08:00

Egy kis alkotói válság mindenki életében bekövetkezhet. De van olykor, hogy ez nem a válság okozza, sőt nagyon is termékenyek vagyunk (lennénk). Csakhogy hiányzik valami. Nem is kis dolog. Ez a valami olykor befolyásolja az életünk. Az önbizalmunk.

Az a legnagyobb baj, hogy ezt el is vehetik tőlünk. Odafigyelésre van szüksége, ápolni kell, vigyázni rá. Olyan mint egy jó kisgyerek, akivel ha foglalkozunk, akár még boldoggá is tehet. De az a baj vele, hogy a legkissebb bántásra is elillanhat. Egy szó, mondat, és elhagy minket. Ha pedig nincs mellettünk mi kétségbe esünk, nem vagyunk semmiben sem biztosak. Még megeshet, hogy döntéseket sem tudunk hozni. Ez az a dolog, amire vigyáznunk kell. De nem csak a sajátunkra, máséra is. Hiszen gondolkozzunk úgy, hogy mért tennénk mással olyat, ami nekünk sem esne jól. Még mondják, hogy a szavaknak nincs ereje? Sokkal több mint azt tartják.

Mostanság történt velem, valakinek készitettem valamit. De probáltam úgy csinálni, hogy teljesen az ő személyiségére formáljam, ugyanakkor benne legyen a saját kis látásmódom, tehetségem, művészei lelkem is. Ezután sajnos megkaptam tőle a nem várt kritikát. Természetesen egy építő kritikát mindenki tűr, esetleg még szeret is. Ám ez az ember a szavaival kicsit a lelkembe gázolt. Felhagytam azokkal a dolgokkal amikről azt hittem hogy jó vagyok (ilyen például az írás is). Mi ettől még ugyan úgy beszéltünk, hiszen én ezt lerendeztem magamban. Szerencsére. Ha nem beszélünk akkor ezt a bejegyzést sem írom meg. Beszélgettünk arról is amiket mondott nekem. Konkrétan lehülyézett. Mert, mint az kiderült szerinte felfujtam a dolgot, most pedig minden erejével azon van, hogy jóvá tegye, és visszadja nekem az elveszett önbizalmam. Amint azt látjátok, jól csinálja. Nem tudom most ezt köszönjem e meg neki, hisz ő is vette el. De köszönöm.

Megemlíteném mégegyszer, hogy mennyire fontos, odafigyeljünk egymás lelki világára. Sajnos nem tudhatjuk mikor és kinek okozunk fájdalmat egyes szavainkkal.
Köszönöm az ismételt figyelmet amit nekem szenteltek.

A bejegyzés trackback címe:

https://misterbig.blog.hu/api/trackback/id/tr821986770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása